| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. uplatňuje zásady českého pravopisu. |
formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) shoda přísudku a několikanásobného podmětu |
Osobností a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj ind. dovedností pro kooperaci, rozvoj soc. dovedností pro kooperaci. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích. |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami. Poskytování informací týkajících se orientace ve městě. |
Londýn. Slovní zásoba a konverzační situace spojené s orientací ve městě a popisem cesty. Člen určitý a neurčitý. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů. Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy. |
Téma: rodina, dopis. Nepravidelná slovesa VENIR a VER, časování zvratných sloves, vazba IR A + infinitiv. |
| Německý jazyk |
Dokáže napsat krátký text týkající se jeho rodiny, přátel, školy,volného času a každodenních činností. |
Předložka IN s podstatnými jmény ve 3. a 4. pádě. Číslovky do stovky, opakování časových údajů. |
Opakování slovní zásoby k ročním obdobím. |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá metrických vlastností rovinných útvarů při řešení praktických problémů. Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru v osové souměrnosti. Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem. |
Procvičování Pythagorovy věty, početní geometrie (využívání výšek v trojúhelníku). Osová souměrnost. Práce, výkon, účinnost. |
|
| Svět přírody |
Uvede význam vlivu podnební a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. |
význam podnebí a počasí pro život organismů (atmosféra) mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě ochrana při mimořádných událostech názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek |
Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie |
| Člověk a společnost |
Porovnává jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Hodnotí a na přiměřené úrovni porovnává poměry a zdroje České republiky. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech. Přírodní poměry a zdroje České republiky. Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky. |
|
| Estetická výchova |
zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• hudba v proměnách času • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury. |
| Tělesná výchova |
zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením |
základní druhy oslabení, jejich příčiny a důsledky kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
problematika trhu práce, druhy prací požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
|