Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 24.11.2014 do 05.12.2014

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. uplatňuje zásady českého pravopisu. formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký věta jednočlenná, větný ekvivalent, zvláštnosti větné stavby řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) shoda přísudku a několikanásobného podmětu Osobností a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj ind. dovedností pro kooperaci, rozvoj soc. dovedností pro kooperaci. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích.
Anglický jazyk Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami. Poskytování informací týkajících se orientace ve městě. Londýn. Slovní zásoba a konverzační situace spojené s orientací ve městě a popisem cesty. Člen určitý a neurčitý.
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů. Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy. Téma: rodina, dopis. Nepravidelná slovesa VENIR a VER, časování zvratných sloves, vazba IR A + infinitiv.
Německý jazyk Dokáže napsat krátký text týkající se jeho rodiny, přátel, školy,volného času a každodenních činností. Předložka IN s podstatnými jmény ve 3. a 4. pádě. Číslovky do stovky, opakování časových údajů. Opakování slovní zásoby k ročním obdobím.
Matematicko fyzikální základ Užívá metrických vlastností rovinných útvarů při řešení praktických problémů. Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru v osové souměrnosti. Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem. Procvičování Pythagorovy věty, početní geometrie (využívání výšek v trojúhelníku). Osová souměrnost. Práce, výkon, účinnost.
Svět přírody Uvede význam vlivu podnební a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. význam podnebí a počasí pro život organismů (atmosféra) mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě ochrana při mimořádných událostech názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie
Člověk a společnost Porovnává jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Hodnotí a na přiměřené úrovni porovnává poměry a zdroje České republiky. Hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech. Přírodní poměry a zdroje České republiky. Hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky.
Estetická výchova zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. • hudba v proměnách času • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury.
Tělesná výchova zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením základní druhy oslabení, jejich příčiny a důsledky kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví
Člověk a svět práce Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. problematika trhu práce, druhy prací požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR