| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Formuluje ústně i písmeně dojmy ze své četby. |
skloňování podstatných jmen - procvičování, skloňování přídavných jmen, tvary duálové zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. |
Zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Minulý čas - pravidelná i nepravidelná slovesa. Tvorba otázky a záporu. Téma: cestování a cizí země. Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Provádí početní operace v oboru celých čísel. Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod |
Obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary. Číselné výrazy s celými čísly (více matematických operací, závorky) Druhy úhlů členění, měření úhlů. Vodič, izolant základní elektrické schematické značky, el. obvod |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - savci. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
Rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci). základní geografické, topografické a kartografické pojmy. |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů,oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných modelových států. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Čtení z mapy, práce s textem. |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality zpěv s hudebním doprovodem; prezentace hudebních nástrojů |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
basketbalová průprava, volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované doplňkové sporty (florbal, různé obměny vybíjené) |
|
| Člověk a svět práce |
Vyrobení vánočního dárku dle vlastního návrhu žáků. |
Vybrání materiálu a nářadí potřebného k vyrobení dárku. |
|