| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov; rozpozná přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami |
slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, obohacování slovní zásoby kodifikační příručky, orientace v příručkách, dostupnost jazykových publikací |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a způsobu života. Vyplní základní údaje o sobě a své rodině. |
Minulý čas slovesa být (otázky a zápor), slovesa pravidelná i některá nepravidelná. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Porozumění významu slov, slovním spojením a větám. |
Procvičování: slovesa s přehláskou. Časování nepravidelných sloves DECIR, ESTAR, IR, SALIR, OÍR, QUERER, SABER; rozdíl a užití sloves SER, ESTAR, HAY; předložky místa. |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny a volného času. |
Psaní slov, slovních spojení a jednoduchých vět. Ukazovací a přivlastňovací zájmena. |
Opakování pravidelných sloves a nepravidelného slovesa SEIN. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí rozdělení celku na jednotlivé části s užitím poměru. Určuje vztah přímé úměrnosti. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso. Změří velikost působící síly. |
Poměr - základní tvar, rozšiřování a krácení poměru, výpočty. Úvod do funkčních závislostí - přímá úměrnost, trojčlenka. Druhy sil, gravitační síla, skládání sil. |
|
| Člověk a jeho svět |
Žák zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů Žák se vyhýbá rizikům v hospodaření s penězi. |
• rozpočet domácnosti rizika hospodaření a zvažování jejich míry |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - plazi. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - plazi. |
Stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi). Rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (plazi), práce s atlesem |
|
| Člověk a společnost |
Žák rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Žák pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel |
• gotické umění a vzdělanost, gotické památky • sídla a sídelní systémy |
|
| Estetická výchova |
Žák realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. |
• různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
basketbalová a volejbalová průprava (poziční střelba, volejbalové podání spodní a vrchní, nácvik bloků) doplňkové sporty (florbal, různé obměny vybíjené), přehazovaná |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu,náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelu dětského pokoje |
|