| Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. |
Znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, porstěsdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorné činitele, publicistitcký styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov, složky verbální, slovní, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek |
Osobnostní a sociální výchova |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká lidského těla, zdraví a bezpečnosti. |
Způsobová slovesa should, might, tázací dovětky Prezentace popisu slavné osobnosti |
Opakovací test 2. lekce |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů. Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy. |
Téma: vyprávění, životopis. Jednoduchý minulý čas (pasivně). Neurčitá zájmena (varios/as, otro/a, záporné zájmeno ninguno/a). Zápor ve větě. Opakování - hodiny, předložky ve výrazech s časovým významem. |
| Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů, které se vztahují ke každodenním činnostem. |
Slovní zásoba k tématu "Návštěva u lékaře", rozkazovací způsob. |
Opakování slovní zásoby k lidskému tělu, časování nepravidelného slovesa tun |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy. Násobí a dělí lomené výrazy. Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. Změří elektrický proud a napětí. |
Kombinované příklady s lomenými výrazy. množina všech bodů daných vlastností, Thaletova kruznice střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem měření elektrického napětí a proudu |
opakování a procvičování |
| Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Určí polohou a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
V praxi významné karboxylové kyseliny a jejich soli. stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - cévní soustava |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. Uvede příklady a porovná klady a zápory některých projevů globalizace. |
druhá světová válka antisemitismus a rasismus světové hospodářství globalizace |
|
| Estetická výchova |
Žák provádí jednoduché hudební improvizace. |
• vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
|
| Kultura ducha a těla |
Žák interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis (architektura 1. pol. 20. století) |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Informatika |
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací. |
|
(Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj – Kreativita. V dělených hodinách budete zpracovávat plány a rozpočty na rekonstrukci bytu. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - košíková. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
košíková |
průřezové téma osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj- kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
význam úřadu práce a poradenského pracoviště - návštěva tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
Někteří žáci se účastní testování "Profi volby". |