| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. uplatňuje zásady českého pravopisu |
formování novodobého českého národa, pojem „národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie znaky textu odborného a uměleckého grafické rozbory souvětí shoda podmětu a přísudku; interpunkce v souvětí |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Zeptá se na základní informace. |
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k tématům Londýn a město. Popis prostředí, v němž žije za použití logicky provázaných vět. Zjišťování informací k orientaci ve městě. Londýn. Slovní zásoba a konverzační situace spojené s orientací ve městě a popisem cesty. Člen určitý a neurčitý |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Užívání základních zdvořilostních obratů. Jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci. |
Téma: rodina, dopis. Nepravdidelná slovesa VENIR a VER, časování zvratných sloves. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Skloňování podstatných jmen s předložkou in ve třetím pádě. Časové údaje. Slovní zásoba k ročním obdobím. Číslovky do stovky. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů; určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa. |
-Pythagorova věta -významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) - práce - procvičování úloh - energie tělesa. |
Písemná práce na vzájemnou polohu přímky a kružnice, kružnic a opakování vztlakové síly. |
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. |
fyzickogeografická sféra pomocník i nebezpečí - hydrosféra význam podnebí a vliv počasí pro život organismů (atmosféra) |
|
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech. Malý a velký státní znak,státní vlajka,pečeť,hymna,prezidentská standarta, státní barvy |
|
| Estetická výchova |
zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• hudba v proměnách času • hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě povolání a profesní přípravy. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
Osobnostní a sociální výchova a sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací o sobě. 20.11./21.11. - návštěva veletrhu středních škol "Schola Pragensis" |