| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru. Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení. Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáním s dostupnými informačními zdroji. |
znaky subjektivního a objektivního sdělení subjektivní a objektivní sdělení, formování názoru, konfrontace názorů různých příjemců sdělení konforntace informačních zdrojů, média - kniha, TV, |
PT - mediální výchova |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Napíše krátký text |
Tázací dovětek, tvorba přídavných a podstatných jmen, čas minulý a předpřítomný |
Napíše krátký text, který je o školním projektu "Londýnské schody" |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Užívání základních zdvořilostních obratů. Jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci. |
Téma: u lékaře. Sloveso SENTIRSE, DOLER, DORMIR. Tvoření a stupňování příslovcí. Neurčitá zájmena (alguno/a, algo). |
| Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí textu, který se vztahuje k běžným tématům. |
Slovní zásoba k lidskému tělu. Časování nepravidelného slovesa tun, slovní spojení weh/tun. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
násobí a dělí lomené výrazy sčítá a odečítá lomené výrazy rozliší stejnosměrný proud od střídavého. změří elektrický proud a napětí. |
násobení a dělení lomených výrazů sčítání a odečítání lomených výrazů střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem měření elektrického napětí a proudu |
|
| Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
v praxi významné karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny |
|
| Člověk a společnost |
Rozpozní destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy reklamy na veřejné mínění a chování lidí. Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství |
totalitní státy, meziválečné období mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlstní reklamy světové hospodářství (zemědělství, průmysl, služby) |
PT - mediální výchova |
| Estetická výchova |
Vytváří a volí jednoduché doprovody. |
• rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie |
|
| Kultura ducha a těla |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
Moderní směry poloviny 20. století. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - košíková. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
košíková |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
význam úřadu práce a poradenského pracoviště - návštěva |
20.11. - návštěva veletrhu středních škol "Schola Pragensis" 21.11. - Profi volby - testování týkající se výběru SŠ |