| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a zájmů |
význam slov (věcný a mluvnický); slova mnohoznačná a jednoznačná; slovo, sousloví a rčení produkce a reprodukce textu - rozvoj autorského stylu (charakteristika) |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o osvojovaných tématech. Rozumí promluvě a textům v učebnicích. Reaguje na písemné i ústní sdělení. |
Opakování - přítomný čas prostý a průběhový. Téma: Můj život Minulý čas slovesa "to be" (učebnice, strana 11) |
|
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel. |
určování času; telefonické rozhovory; časování zvratných sloves; časování sloves s přehláskou: o, u - ue, e - ie, e - i |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Tvoření jednoduchých otázek, časování nepravidelného slovesa sein a haben. Sestavování krátkých písemných sdělení. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru. Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data. Porovnává soubory dat. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působící na těleso, jejich velikost, směry a výslednici. |
Poměr. Zpracování výsledků z Londýnských schodů. Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil. Gravitační síla. |
|
| Člověk a jeho svět |
Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí. Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. |
• křesťanství, moc císařská, papežská • struktura středověké společnosti |
|
| Svět přírody |
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
Jižní Amerika - fyzickogeografická sféra Plazi |
|
| Člověk a společnost |
Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti. Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. |
• rozpočet domácnosti Osobnostní a sociální výchova, sebepojetí a seberegulace - regulace vlastního jednání a prožívání. • gotické umění a vzdělanost, gotické památky |
|
| Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století |
|
| Kultura ducha a těla |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované doplňkové sporty, přehazovaná |
|
| Člověk a svět práce |
sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model |
tvorba modelů z různých materiálů |
|