| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich výzmané představitele ve světové literatuře v době meziválečné avantgardy. Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení. Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáním s dostupnými informačními zdroji. |
proletářská poezie, poetismus, poezie ve 30. letech 20. století subjektivní a objektivní sdělení, formování názoru, konfrontace názorů různých příjemců sdělení konforntace informačních zdrojů, média - kniha, TV, rádio, internet, tisk pravopis vlastních podstatných jmen, pravopis přídavných a podstatných jmen, shoda přísudku s podmětem |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Práce s textem, frázová slovesa, odpovědi na otázky |
Psaní testů a hodnocení Osobnostní a sociální výchova - komunikace v různých situacích |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Užívání základních zdvořilostních obratů. Jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci. |
Téma: u lékaře. Sloveso SENTIRSE, DOLER, DORMIR. Tvoření a stupňování příslovcí. Neurčitá zájmena (alguno/a, algo). |
| Německý jazyk |
Dokáže popsat skutečnosti, se kterými se běžně setkává ve škole, ve svém volném čase, v rodině. Rozumí krátkému jednoduchému textu a umí v něm vyhledat určené informace. |
Řadové číslovky. Slovní zásoba k tématu "Návštěva u lékaře". |
Opakování modálních sloves v přítomném čase, lovní zásoby k tématu škola. |
| Matematicko fyzikální základ |
Násobí a dělí lomené výrazy. |
násobení a dělení lomených výrazů |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva v praxi významné halogenderiváty, alkoholy a fenoly |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jijich nastolení v širších ekonomických, kulturních a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států (Asie). Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. |
komunismus, fašismus, nacismus podoba demokracie po první světové válce - Československo ve 20. a 30. letech 2é. století. politické a hospodářské poměry Asie světové hospodářství |
|
| Estetická výchova |
Žák užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
• počítačová grafika, fotografie, video, animace |
Skeče a krátké informativní vsuvky k tématu "Londýnské schody". |
| Kultura ducha a těla |
Žák vnímá užité hudebně výrazové prostředky, chápe jejich význam v hudbě a na základě toho přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
• poslech a reflexe • kompozice hudební skladby |
Hudba 40.let a 50.let 20. století |
| Informatika |
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu. |
elektrické obvody s uzly a více spotřebiči |
|
| Tělesná výchova |
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti v košíkové. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové. |
košíková - střelba na koš, dribling, hra. |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
osobní a domácí rozpočet, příjmy a výdaje domácnosti |
|