| Český jazyk a literatura |
uplatňuje zásady českého pravopisu. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. |
opakování a procvičování pravopisných zásad (i/y v kořeni slov, v koncovkách podst. a příd. jm., přít. tvary sloves) rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Porozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Psaní o události v minulém čase. Porozumění promluvy či rozhovoru. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Užívání základních zdvořilostních obratů. Jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci. |
Téma: orientace ve městě, telefonická konverzace. Opakování + v návaznosti nová látka: slovesa se změnou kmenové samohlásky, časování nepravidelných sloves DECIR, ESTAR, IR, SALIR, OÍR, QUERER, SABER, předložky a předložkové výrazy pro označení místa. Rozlišení a užití SER - ESTAR - HAY. |
| Německý jazyk |
Dokáže sdělit informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a jeho volného času. |
Skloňování podstatných jmen s předložkou in ve třetím pádě. Časové údaje, roční období a měsíce. |
Opakování časování nepravidelných sloves sehen, fahren, laufen, geben, lesen. Skloňování osobních zájmen. |
| Matematicko fyzikální základ |
zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic; odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů; určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa |
vzájemná poloha přímky a kružnice; vzájemná poloha kružnic; trojúhelník,kruh a kružnice; práce, energie tělesa |
|
| Svět přírody |
Porovnává působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších dějů. Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. |
vnější procesy v přírodní sféře eroze, oběh vody fyzickogeografická sféra pomocník i nebezpečí (hydrosféra) |
|
| Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů,vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových států). |
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky. Světové hospodářství. Politické a hospodářské poměry. |
|
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
• hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
|
| Tělesná výchova |
posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví |
prevence a programy podpory zdraví zdravý životní styl |
|
| Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů, úspora elektrické energie |
|