| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele Formuluje ústně i písemně dojmy z četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo |
česky psaná literatura českých autorů - období demokratizace literatury (doba Karlova, sociální a žákovská satira, alegorie, vznik dramatu) vypravování |
|
| Anglický jazyk |
zeptá se na základní informace. popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích- kulturní zájmy( slovní zásoba – film a zábava), vyjádření plánované blízké budoucnosti – going to popis sebe samého, dalších osob (např. slavných lidí), prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět, čten jednoduchých textů vztahujících se k probíraným tématům Práce s učebnicí Project 3 Práce s chybou – výsledky testu, z toho vyplývající revize |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, instrukcím a pokynům. |
Dny v týdnu, měsíce, roční období; barvy, časování nepravidelných sloves TENER, HACER, PODER; základní číslovky do třiceti; řadové číslovky do deseti. |
| Německý jazyk |
Dokáže představit jednoduchým způsobem sebe a své rodinné příslušníky. |
Tvoření jednoduchých otázek v přítomném čase, pravidelná slovesa v přítomném čase, nepravidelné sloveso sein. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí. Provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru. |
Konstrukce čtyřúhelníků včetně zápisu. Brownův pohyb, difuze. Poměr - úvod. |
|
| Člověk a jeho svět |
Žák rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. |
• románské umění a vzdělanost, románské památky |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (obojživelníci). Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. |
|
|
| Člověk a společnost |
vymezí vztah křesťanství ke kacířství i jiným věroukám. Žák porovnává a přiměřeně hodnotí potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
• křížové výpravy, vnitřní rozpory středověké církve • vztahy mezi světovými regiony |
provázáno s jádrovými a periferními oblastmi |
| Estetická výchova |
Žák uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
Osobnostní a sociální výchova, psychohygiena - uplatnění hudby při relaxaci |
| Kultura ducha a těla |
Žák porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. |
• různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
kombinace kresba-malba |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
atletická abeceda,výskoky se zátěží, basketbalový dribling, střelba na koš, skákání přes švihadlo, volejbalová přihrávka |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model |
tvorba modelů z různých materiálů |
|