| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovnává je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadních znalostí literární terminologie. |
Skloňování podstatných a přídavných jmen, tvary duálové poezie - sloka, rým, verš, metafora, personifikace - příprava na recitační soutěž |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá na základní informace. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Tvorba otázky. Psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami. |
Popis zvířete. Úvod do minulého času prostého, téma: cestování. Lekce 3. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Provádí početní operace v oboru celých čísel. |
Konstrukce trojúhelníků pomocí SSS - postup konstrukce zapsat pomocí geometrických značek Sčítá, odčítá celá čísla - opakování. Násobí a dělí celá čísla - zavedení |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - savci. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů,diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin práce s atlasem (savci) práce s atlasem, zeměpisné souřadnice |
|
| Člověk a společnost |
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry,zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů,oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových států). Rozeznává souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Dodržuje právní ustanovení,která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. |
čtení z mapy, práce s textem společné znaky nejstarších starověkých civilizací právo - soubor práv a povinností |
Výchova demokratického občana,občan, občanská společnost a stát - základy práva. |
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu • uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
pohybové hry s míčem a bez míče, skákání přes švihadlo, dribling, přihrávky obouruč, jednoruč, nácvik správného chycení míče, doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Vyrobení každýn žákem jednoduchý dřevěný výrobek dle vlastního návrhu žáků. |
Práce s nářadím na opracování dřeva. |
|