| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
latinsky a česky psaná literatutra českých autorů popis |
|
| Anglický jazyk |
popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
popis sebe samého, dalších osob (např. slavných lidí), prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět, písemný projev - začátek příběhu) vyhledávání konkrétních informací (recenze filmů a knih, texty o USA) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům, přípony, změna z přídavného jména na příslovce, výjimky, vlastní text – anotace TV programu |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu. |
časování sloves v přítomném čase (pravidelná slovesa s koncovkou ar, er, ir); časování nepravidelného slovesa - SER; tvoření otázek; povolání. Opakování formou her. |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného a rodiny. |
Časování pravidelných sloves v přítomném čase, časování nepravidelných sloves HABEN a SEIN. |
Opakování osobních zájmen a členů podstatných jmen v prvním pádě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary - konstrukce čtyřúhelníků. Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. |
Konstrukce čtyřúhelníků. Opakování zápisu postupu konstrukce. Výpočet hustoty. |
Test na hustotu (výpočty, vzorce, jednotky). |
| Člověk a jeho svět |
lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa. |
• rozvojové jádro a periferie |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (ryby). Porovná základní vnější a vnitřní vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (obojživelníci). |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (ryby), práce s atlasem. stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci). |
|
| Člověk a společnost |
objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí. |
• počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě • křesťanství, moc císařská, papežská |
|
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
• hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
|
| Kultura ducha a těla |
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. |
• různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
průpravné a míčové hry (basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované), doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu,plánu, jednoduchého programu dany model. |
tvorba z papíru - skládání origami |
|