| Český jazyk a literatura |
V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních , nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Využívá základy studijního čtení, vyhledává klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. |
znaková podoba jazyka, složky verbální, tempo, melodičnost, hlasitost, mimika, gesta a jejich účinek, osnova mluveného projevu a její zákonitosti - příprava mluveného projevu, MLUVENÝ PROJEV klíčová slova, redukce obsahu sdělení, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
Popis události za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami. |
Převyprávění přečteného příběhu. Dokončení lekce 2 v učebnici. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary Získává poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
znázornění čísel na číselné ose; početní operace - sčítání a odčítání s celými čísly; pravidla přednosti početních úkonů; úsečka, přímka, polopřímka vlastnosti magnetu; magnetické pole |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (savci). |
základní pohyby Země stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci). |
|
| Člověk a společnost |
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost. Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci. Najde a určí na mapách světadíly,oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
Neolitická revoluce Spolupráce lidí Práce s mapou. |
Osobnostní a sociální výchova, kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • intonování písní, zpěv s hudebním doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
pohybové hry s míčem a bez míče, dribling, doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Osvojení žáků pracovat bezpečně s dlátem a pilou na dřevo. |
Zhotovení spoje dvou dřev, dlabem a čepem. |
|