| Český jazyk a literatura |
uplatňuje zásady českého pravopisu. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. |
souhrnné opakování a procvičování pravopisných zásad (koncovky podst. a příd. jmen) znaky textu odborného a uměleckého rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Použití minulých časů - průběhového a prostého. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života. Vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života. |
Téma: sjednání schůzky. Opakování: dny v týdnu, popis osoby, nepravidelná slovesa TENER, HACER, PODER, číslovky do 100. Opakování formou her. |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, který se vztahuje k tématům každodenního života. Reaguje na otázky pokládané k danému textu. |
Časování nepravidelných sloves sehen, fahren, laufen, geben, lesen. Skloňování osobních zájmen. |
Opakování skloňování podstatných jmen se členem určitým a neurčitým (3. a 4. pád), skloňování osobních zájmen, přivlastňovací zájmena. |
| Matematicko fyzikální základ |
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles; zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic. |
úlohy o rovnoměrném pohybu s využitím početního i grafického řešení, výpočty průměrná rychlost u nerovnoměrného pohybu, vzájemná poloha přímky a kružnice. |
Napíšeme si shrnující písemnou práci na výpočty mocnin, převody jednotek času a rychlosti a výpočty rychlosti. |
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Porovnává působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. |
fyzickogeografická sféra pomocník i nebezpečí vnější procesy v přírodní sféře |
|
| Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Posoudí význam ochrany lidských práv a svobod. |
Velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky Charta lidských práv |
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát – Listina základních práv a svobod. |
| Estetická výchova |
uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené tělesná a duševní hygiena |
|
| Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů |
|