| Český jazyk a literatura |
v připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. uplatňuje zásady českého pravopisu. samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. |
mimika, gestika, proxemika, haptika, posturika vyjmenovaná slova jazyková norma a kodifikace, kodifikační příručky řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se počasí a přírodních katastrof. Popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou, každodenní činnosti. |
Multikulturní výchova - Multikulturalita - komunikace s lidmi z jiných zemí, specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života. Vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života. |
Téma: sjednání schůzky. Opakování: dny v týdnu, popis osoby, nepravidelná slovesa TENER, HACER, PODER, číslovky do 100. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele a reaguje na ně, sdělí základním způsobem informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a volného času |
Časování pravidelných sloves, časování nepravidelných sloves sehen, fahren, laufen, skloňování podstatných jmen se členem určitým a neurčitým (3. a 4. pád), skloňování osobních zájmen, přivlastňovací zájmena |
|
| Matematicko fyzikální základ |
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu; využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles. |
druhá mocnina a odmocnina (využití kalkulátoru, tabulek, znalost zpaměti do 20); úlohy o rovnoměrném pohybu (využívat početní i grafické řešení). |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Porovnává působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů,včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody. |
fyzickogeografická sféra pomocník i nebezpečí vnitřní procesy v přírodní sféře eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch, oběh vody |
|
| Člověk a společnost |
vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. posoudí význam ochrany lidských práv a svobod. |
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století Metody sebereflexe Charta lidských práv |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • hudební aktivity |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
průpravná cvičení v košíkové a odbíjené, pohybové hry, doplňkové sporty základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce tělesná a duševní hygiena |
|
| Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů |
|