| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české a středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo |
staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů vypravování, zachycení dojmu z díla textem i obrazem; formulace vlastního názoru |
|
| Anglický jazyk |
vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. zeptá se na základní informace. popíše osoby, místa a věci z oblasti světa zábavy vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
- pravidelná a nepravidelná slovesa, popis událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami, přítomný čas průběhový x prostý,minulý čas zeptá se na základní informace. zjišťování informací týkajících se tématu svět zábavy, opakování již známých gramatických vazeb a slovní zásoby,( slovní zásoba k tématu média a kultura, žánry) popis sebe samého, dalších osob (např. slavných lidí), prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět, písemný projev - začátek příběhu) vyhledávání konkrétních informací (recenze filmů a knih, texty o USA) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Rozpoznávání známých slov, slovních spojení, jednoduchých vět a jejich významu. |
časování sloves v přítomném čase (pravidelná slovesa s koncovkou ar, er, ir); časování nepravidelného slovesa - SER; tvoření otázek; povolání |
| Německý jazyk |
Rozumí základním slovům a jednoduchým větám, dokáže jednoduše představit svou osobu |
Osobní zájmena v prvním pádě, časování pravidelných sloves v přítomném čase, časování nepravidelných sloves HABEN a SEIN, členy podstatných jmen |
Opakování číslovek, barev a pozdravů |
| Matematicko fyzikální základ |
Zavedení pojmu hustota látek. Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. Řeší početní úlohy s celými čísly. |
Jednotky hustoty, objemu, hmotnosti. Zavedení vztahu mezi hustotou, objemem a hmotností - výpočty. Opakování a procvičování výpočtů s celými čísly. Pravidla pro počítání se znaménky. |
V úterý 23.9. desetiminutový testík na výpočet objemu a povrchu krychle a kvádru. |
| Člověk a jeho svět |
rozliší pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu |
• pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje • hospodaření s rozpočtem domácnosti |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (paryby,ryby) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (paryby, ryby, práce s atlasem |
|
| Člověk a společnost |
objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. lokalizuje na mapách a srovnává rozvojová jádra a periferní zóny světadílů a makroregionů světa. |
• počátky českého státu, jeho vnitřní vývoj, postavení v Evropě • rozvojové jádro a periferie |
Přemyslovci Hospodářské oblasti |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• intonování písní |
|
| Kultura ducha a těla |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry (basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů |
|