| Český jazyk a literatura |
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Uvádí základní liteární směry a jejich výzmané představitele v období předválečné a meziválečné avantgardy. |
zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk, výslovnost běžně užívanancýh cizích slov a jmen cizího původu, jejich zařazování ke vzorům Remarque, Rolland, Hemingway |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Předpřítomný čas a minulý čas Nepravidelná slovesa Téma - kultura, kino, filmy |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života. Vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života. |
Opakování probraného učiva: témata - kavárna, sjednání schůzky, telefonická konverzace, orientace ve městě, rodina, dopis, dům, byt, příslušenství, hotel, penzion, svátky, v obchodě, na tržišti. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele a reaguje na ně, sdělí jednoduchým způsobem informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy a volného času. |
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává,jídlo a nakupování, skloňování podstatných jmen se členem určitým a neurčitým v jednotném čísle (3. a 4. pád), skloňování osobních zájmen, skloňování přivlastňovacích zájmen, rozkazovací způsob |
Opakování modálních sloves, časových údajů a přivlastňovacích zájmen |
| Matematicko fyzikální základ |
Určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů. Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. |
podmínky řešitelnosti tepelná rovnováha, přenos tepla, tepelná izolace, rozdíl v pojmech teplota a teplo, tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne první pomoc. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná, svalová soustava |
|
| Člověk a společnost |
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické a hospodářské prostředí. Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států (Afrika, Asie). Zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. |
vznik a dějiny Československa podoba demokracie po první světové válce politické a hospodářské poměry Austrálie, Afrika, Asie světové hospodářství |
|
| Estetická výchova |
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
• komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
|
| Kultura ducha a těla |
porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami |
• znaky hudebních stylů a slohů |
Hudební styly počátku 20. století |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - odbíjená. |
odbíjená - příjem, spodní a horní podání |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
SIPO, vyplnění složenky, trvalé příkazy… domácí rozpočet, příjmy a výdaje domácnosti |
Vazba na témata v předmětu Člověk a společnost. |