| Český jazyk a literatura |
V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Správně třídí slovní druhy. |
znaková podoba jazyka, složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova (koncept) mluveného projevu a její zákonitosti slovní druhy |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou. Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text). |
Opakování učiva 5. ročníku, příprava na rozřazovací testy, rozřazovací testy proběhnou na začátku týdne od 8.9 a od 15.9 bude vyučování AJ již po skupinách. |
| Matematicko fyzikální základ |
Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací. Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary, provádí početní operace v oboru celých čísel. |
Slovní úlohy - opakování z 5. ročníku úsečka, přímka, polopřímka pravidla přednosti početních úkonů. |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí postavení Země ve Vesmíru. Srovná podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
poloha Země ve Vesmíru vlastnosti země v porovnání s dalšími tělesy naší sluneční soustavy. |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu. Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. |
Vznik člověka, lidská společnost v pravěku. Přírodní oblasti, podnebné oblasti. Formy vlastnictví. |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry s míčem a bez míče, dribling, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Seznámení žáků s nářadím ve školní dílně, jak nářadí bezpečně užívat, aby nedošlo při práci s ním ke zranění. Seznámení žáků s evakuačním plánem, ukázání všech únikových cest a vysvětlení jak se chovat při vyhlášení okamžitého opuštění školy. |
Ukázání jednotlivých druhů nářadí, kde jsou uloženy a jak s nářadím bezpečně manipulovat. |
|