Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 9. ročník od 08.09.2014 do 19.09.2014
Poznámka: 18.8. - 22.8. se ročník účastní školy v přírodě v Jiřetíně pod Jedlovou.
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. | Futurismus, kubismus, dadaismus, surrealismus zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům | |
| Anglický jazyk | Opakování učiva z 8. ročníku. | Opakování slovní zásoby, mluvnických časů a jevů. | Rozřazovací test a následné rozdělení žáků do skupin. Výuka do rozdělení žáků bude probíhat po třídách |
| Španělský jazyk | Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. | Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. | Opakování probraného učiva: témata - kavárna, sjednání schůzky, telefonická konverzace, orientace ve městě, rodina, dopis, dům, byt, příslušenství, hotel, penzion, svátky, v obchodě, na tržišti. |
| Německý jazyk | rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. | Opakování osvojených znalostí | |
| Matematicko fyzikální základ | Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. | absolutní hodnota čísla | |
| Svět přírody | Rozlišuje chemické prvky a sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech (anorganické sloučeniny). Rozlišuje chemické prvky a sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech (organické sloučeniny). Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. | názvy a značky chemických prvků, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin v praxi významné uhlovodíky - alkany | Opakování učiva z 8. ročníku |
| Člověk a společnost | Na příkladech demonstruje zneužití techniky. Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. (Austrálie, Afrika) | první světová válka vznik a dějiny Československa politické a hospodářské poměry Austrálie a Afriky | |
| Estetická výchova | porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. | • utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla | |
| Kultura ducha a těla | uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. | • hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu | |
| Tělesná výchova | Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - odbíjená. | odbíjená - příjem, spodní a horní podání | |
| Člověk a svět práce | Provádí jednoduché operace plateního styku a domácího účetnictví. | domácí rozpočet, příjmy a výdaje domácnosti SIPO, vyplnění složenky, trvalé příkazy |