| Český jazyk a literatura |
zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. v připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních i nonverbálních prostředků řeči. uplatňuje zásady českého pravopisu. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov, tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta (složky verbální i neverbální) souhrnné opakování a procvičování pravopisných zásad funkční styly |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Opakování učiva ze sedmého ročníku. Rozřazování do skupin. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. |
Téma: kavárna. Opakování: abeceda, rod podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, členy, osobní zájmena, časování sloves v přítomném čase, nepravidelné sloveso SER. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Celkové opakování: časování sloves, skloňování podst. jmen, zájmena osobní, přivlastňovací, časové údaje. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu; rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu. |
druhá mocnina a odmocnina (využití kalkulátoru, tabulek - znalost zpaměti do 20); zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí, druhy pohybů, relativita pojmů klid a pohyb, relativní rychlost |
Zároveň budeme opakovat očekávané výstupy a učivo ze 7. ročníku. |
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Porovnává působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a lidskou společnost. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i nebezpečí fyzickogeografická sféra vnitřní procesy v přírodní sféře |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. Kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání. |
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století. Metody sebereflexe. |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebepojetí - techniky regulace vlastního chování. |
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hudební aktivity • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
průpravná cvičení v košíkové a odbíjené, pohybové hry, doplňkové sporty základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce |
|
| Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů |
|