| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
Starý zákon, Nový zákon práce s chybou gramatickou, lexikální i syntaktickou tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a interpretace (pravidla interpretace) prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín „motiv “ |
|
| Anglický jazyk |
Napíše krátký text, který se týká popisu cizí země, počasí nebo trávení volného času. |
Závěrečný test |
Anglické divadelní představení v Redutě |
| Matematicko fyzikální základ |
Pracuje s měřítky map a plánů. Využívá zákon o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. Řeší lineární rovnice. Formuluje reálnou situaci pomocí rovnic. |
Práce s mapou a měřítkem. Šíření světla, zdroje světla, barevné spektrum. Jednoduché lineární rovnice, slovní úlohy řešené pomocí rovnic. |
Možnost opravy shrnující písemné práce. Průběžné opakování látky, kterou jsme během pololetí probírali. |
| Člověk a jeho svět |
zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje. |
• projevy vandalismu |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin práce s atlasem adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí |
|
| Člověk a společnost |
porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik. |
• rysy východoevropského, západoevropského a islámského kulturního okruhu • etnický obraz Evropy po stěhování národů - Slované |
|
| Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
• reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu |
|
| Kultura ducha a těla |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis - SEdm divů světa, významné umění antiky |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady průpravná cvičení v přehazované. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence. |
vybíjená, florbal, házená, přihrávaná, sálová kopaná přehazovaná |
|
| Člověk a svět práce |
Dokončení nového výrobku z kovu. |
Provádění jednotlivých výrobních operací, střihání plechu, řezání železa a pod. |
|