| Český jazyk a literatura |
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. |
• pravidla české skladby • renesance a humanismus v Čechách a ve světě |
v týdnu od 26.5. nás čeká test z renesanční literatury |
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
Popis prostředí, v němž žijeme, způsobu života a každodenních činností za použití jednoduchých vět v rámci probraných gramatických časů. |
Dokončování lekce 2. |
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v rámci poslechových cvičení |
časování nepravidelného slovesa CONOCER; tázací zájmena |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Časování pravidelných sloves. Popis činnosti během celého týden. Psaní jednoduchého e-mailu. |
Téma: Můj den. |
| Matematicko fyzikální základ |
užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů; aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů; předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní |
procvičování a opakování úloh a řešení problémů probírané v průběhu 7. ročníku; procvičování výpočtů momentu síly; vztlaková síla, Archimédův zákon |
5. shrnující práce z MF |
| Svět přírody |
Popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií, objasní funkci základních organel. Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - polulace, společenstva, ekosystémy. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky vyhledání společných a odlišných znaků názory na vznik života vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím; ekosystémy živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy ekosystém, populace, společenstvo potravní řetězce |
Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - nerovnoměrnost života na Zemi Environmentální výchova, ekosystémy, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina |
| Člověk a společnost |
Vláda Habsburků v českých zemích Uvádí typické stavby a znaky barokního stylu. |
osobnost Rudolfa II. baroko a jeho kultura |
|
| Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně i skladby různých stylů a žánrů. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století • vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění • výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost • výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
20.5. - beseda o významu aut. práv v hudbě 26.5. koncert a workshop s Etran Finatawa |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Užívá názvosloví na úrovni cvičence. |
přehazovaná, taktika hry, obrana, útok florbal, přihrávaná volejbalová a florbalová průprava, pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení |
|