| Český jazyk a literatura |
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
srovnání literárního a filmového zpracování námětů z nejstarší literatury práce s chybou gramatickou, lexikální i syntaktickou Starý zákon, Nový zákon výběr vhodných jazykových prostředků pro vypravování, popis, produkce projevů mluvených i psaných |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým textům v budoucím čase. |
Popíše své plány, going to, zábava, písnička. |
Opakovací test |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší lineární rovnice. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic. Pracuje s měřítky map a plánů. |
Jednoduché lineární rovnice bez násobení a dělení. Práce se zápornými čísly - procvičování (pomocí krokování, přechod na výpočty). Výpočet objemu krychle a kvádru. Práce s mapou a s měřítkem mapy - skupinová práce. |
V úterý 27.5. shrnující pololetní písemná práce z MF. |
| Člověk a jeho svět |
objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek. popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru. |
• vědět jak umět řešit problémy a chtít řešit problémy • možnosti změny člověka |
|
| Svět přírody |
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. |
základní principy fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin nahosemenné a krytosemenné rostliny |
|
| Člověk a společnost |
popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států. porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. |
• změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států • společnost a způsob vlády v Římě (Flaviovci, Markus Aurelius) • jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě |
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. Multikulturní výchova, multikulturalita - kulturní diference jako obohacující prvek. |
| Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
• reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu |
|
| Kultura ducha a těla |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis (sochařství, architektura) |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence. |
přehazovaná, vybíjená, florbal volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované, pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Dokončení výkresu nového výrobku z kovu a zahájení výroby jednotlivých dílů. |
Názorné předvedení provádění jednotlivých výrobních operací, střihání plechu, řezání železa a pod. |
|