Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 9. ročník od 05.05.2014 do 16.05.2014
Poznámka: 6.5. Písemná část Malých maturit
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let - 80. let 20. století. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 80. let do současnosti. | přehled a ukázky světové a české literatury 70. a 80. let 20. století charakter kultury a literatury v 80. a 90. letech u nás i ve světě - proměny kultury a jejích hodnot, nástup multimédií | |
| Anglický jazyk | vypráví jednoduchý příběh (sled událostí) čte texts porozuměním a chápe neznámá slova z kontextu | slovotvorba - přípony příslovcí Austrálie - text a poslech podmínkové věty - větné vzorce mluvní aktivity (porovnávání textu sluchem | multikulturní výchova |
| Španělský jazyk | Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. | • porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života • vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života | subjuntiv přítomného času |
| Německý jazyk | Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. | Opakování: Předložky. Souvětí se spojkou "deshalb". | Opakování témat: Návštěva u doktora, Restaurace, Orientace ve městě. |
| Matematicko fyzikální základ | Zapojí polovodičovou diodu Zná vlastnosti polovodičů Načrtne a sestrojí obraz jednoduchého tělesa v rovině | polovodiče, přechod PN, využití polovodičových součástek základy technického kreslení | |
| Člověk a jeho svět | Objasní souvislosti globálních a lokálních problémů. | problémy MČ Praha 2 | |
| Svět přírody | Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka. | stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - vylučovací soustava. chemická výroba - rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin, plasty a syntetická vlákna. léčivé a návykové látky, pesticidy, detergenty, průmyslová hnojiva | Environmentální výchova - vztah člověka k prostředí. |
| Člověk a společnost | Charakterizuje 70. a 80.léta v komunistickém Československu. Vyjádří svůj názor na některé globální problémy současnosti. | klíčové události 70. a 80. let Charta 77 - její význam co trápí současný svět? | |
| Estetická výchova | Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. | • hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století • sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality • utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla | |
| Tělesná výchova | Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. | volejbalová a basketbalová průprava | |
| Člověk a svět práce | zná rizika ochrožující přípravu na povolání | rozbor a diskuse k dokumentu Dětský svět drog |