| Český jazyk a literatura |
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let - 80. let 20. století. Se identifikuje s pozitivními prosociálními vzory. Rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty. |
autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace) přehled a ukázky světové a české literatury 70. a 80. let 20. století pozitivní vzory v literatuře, v médiích kánon umělecké literatury, literární brak, argumentace |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí zřetelně vyslovované promluvě Vypráví jednoduchý příběh písemně Rozumí textu a chápe neznámá slova v kontextu |
přípony podstatných jmen, předpony pre, con... organizace textu vyjádření obav problematika životního prostředí |
environmentální výchova |
| Španělský jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života vyhledávání konkrétních informací v krátkém jednoduchém textu, který se vztahuje k tématům z každodenního života |
subjuntiv přítomného času |
| Německý jazyk |
Žák je schopen vést rozhovor na ulici, popsat cestu a vyžádat si potřebné informace. Zeptá se, ze které země kdo pochází, kde kdo žije. |
Předložky se 3. a 4. pádem- opakování. Předložky se 3. pádem. Způsobové sloveso "wollen". |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Objasní (kvalitativně) pomocí poznatků o gravitačních silách pohyb planet kolem Slunce a měsíců planet kolem planet. Odliší hvězdu od planety na základě jejich vlastností. Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí. |
pohyb planet a vesmírných těles vlastnosti hvězd, vlastnosti planet Prostorová představivost |
Opravná čtvrtletní písemná práce pro ty, jež neuspěli v první práci, případně pro ty, jež ji nepsali. 29.4. |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - vylučovací soustava. |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se v dějinách ČSSR 70. let. Posoudí význam ochrany lidských práv. |
70. léta Charta 77 lidská práva Charta 77 |
|
| Estetická výchova |
Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• hudba v proměnách času • znaky hudebních stylů a slohů • hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století • sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-kondiční formy cvičení. |
kondiční cvičení s hudbou |
|
| Člověk a svět práce |
rozpozná fáze vzniku závislostí a rizikové faktory zná náležitosti pracovní smlouvy |
opakování - pracovní smlouvy fáze vzniku závislosti |
|