| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
historická próza, Alois Jirásek, realisticko-naturalistické drama - Alois a Vilém Mrštíkové. mluvnická cvičení |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu. Práce s belgickou legendou - porozumění autentickému textu. |
|
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace tvorba otázek |
Neurčité zájmeno varios, varias, otro, otra; výraz unos, unas; záporné zájmeno ninguno, ninguna. |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Množné číslo podstatných jmen. Způsobové sloveso müssen. Předložka für. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. |
"(a + b)2 (a - b)2 a2 - b2 vytýkání před závorku" |
|
| Svět přírody |
Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. |
vlastnosti a využití oxidů, kyselin, hydroxidů, kyslíkatých a bezkyslíkatých solí vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin oběh hornin hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice). Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států (Amerika). |
Rakousko-Uhersko, fundametální články, staročeši, mladočeši, tábory lidu, punktace, vznik politických stran produkty finančního trhu pro investování politické a hospodářské poměry Ameriky |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • hudební aktivity |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené týmová hra, útočné a obranné herní systémy |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - zdravé a vyrovnané sebepojetí, co o sobě vím a co ne |