| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let - 80. let 20. století. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře v období 1945 - 1968. Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
skupinová práce s díly vybraných autorů autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století rozvoj autorského stylu, produkce uměleckého textu, požadavky na umělecký text (estetická hodnota uměleckého textu) produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace) |
|
| Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se jeho samotného, členů jeho rodiny a kamarádů • otázky a odpovědi na konkrétní informace, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Espana II; El siglo 20 - Ay de mi Espana Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
| Německý jazyk |
Žák je schopen vést rozhovor na ulici, popsat cestu a vyžádat si potřebné informace. Zeptá se, ze které země kdo pochází, kde kdo žije. |
Předložky se 3. a 4. pádem- opakování. Předložky se 3. pádem. Způsobové sloveso "wollen". |
Referáty |
| Matematicko fyzikální základ |
Intenzivní příprava na přijímací zkoušky - průběžné opakování všech výstupů oboru matematiky na 2. stupni ZŠ Orientuje se v základních pojmech z obalsti Vesmíru |
průběžné opakování |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - nervová soustava. |
|
| Člověk a společnost |
Uvede příklady mezinárodního terorismu a zaujme vlastní postoj ke způsobům jeho potírání. Vyjádří svůj názor na některé globální problémy současnosti. |
teroristické organizace kdo je terorista? cíle teroristů globální problémy |
|
| Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hudební styly a žánry období od padesátých let 20. století • hudba v proměnách času • znaky hudebních stylů a slohů • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti-kondiční formy cvičení, moderní gymnastika. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
kondiční cvičení s hudbou, moderní gymnastika (cvičení s obručemi a stuhami) odbíjená, doplňkové sporty, taktika her, obrana, útok |
|