| Český jazyk a literatura |
Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
znaková podoba jazyka, složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova (koncept) mluveného projevu a její zákonitosti referát, osnova referátu, struktura stati referátu vertikální a horizontální struktura textu, odstavec, kapitola práce s chybou gramatickou, lexikální i syntaktickou |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Popíše Velkou Británii, práce s mapou, geografie, počasí, Velikonoce. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Početní operace v oboru racionálních čísel. Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary (tělesa). |
Sčítání a odečítání zlomků. Převod na společného jmenovatele. Krácení zlomků. Násobení zlomků. Zavedení pojmu objem těles a jednotky objemu. |
|
| Člověk a jeho svět |
posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. |
• obyvatelstvo světa • právo - soubor práv a povinností |
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - základy práva. |
| Svět přírody |
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů rostlin. |
fotosyntéza stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav rostlin. |
|
| Člověk a společnost |
demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem. porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. |
• kořeny a zrod křesťanství • společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě |
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
• vlastní a cizí vokální projev • reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu |
|
| Kultura ducha a těla |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
vybíjená, doplňkové sporty volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované |
|
| Člověk a svět práce |
Seznámení žáků s kovy pomocí různých vzorků kovů |
Názorné předvedení řezání kovů a stříhání plechů různých druhů tak, aby každý žák si tuto práci mohl vyzkoušet. |
|