| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny15. století do druhé poloviny 18. století. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a souvětí. |
• renesance a humanismus v Čechách a ve světě • vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a interpretace (pravidla interpretace) • (skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché) - OPAKOVÁNÍ; souvětí souřadné / podřadné, druhy vedlejších vět |
W. Shakespeare SOUVĚTÍ v uč. od str. 83 |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Poskytne informace, zapojí se do jednoduchého rozhovoru. |
Dokončování lekce 1 - opakování. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
vykonávání jednoduchých činností, výběr, řazení a doplňování odpovědí |
přímý a nepřímý předmět vyjádřený podstatným jménem; číslovky do tisíce |
| Německý jazyk |
Popíše jednoduše předměty, školní potřeby a zvířata. Umí se zeptat na předmět a dokáže odpovědět na podobné otázky. |
Tázací věty, 4. pád podstatných jmen. Reálie německy mluvících zemí (práce s mapou). |
|
| Matematicko fyzikální základ |
řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy; využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů. |
osa úsečky a osa úhlu mechanika kapalin, hydrostatický tlak |
písemná práce 26.3.2014 dle zadání v sešitech |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (vzdušnicovci - mnohonožky, stonožky, hmyz) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (mnohonožky, stonožky) práce s atlasem bezobratlí (vzdušnicovci - mnohonožky, stonožky, hmyz) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí významné stavby, osobnosti a pojmy renesančního období. |
renesance |
|
| Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • intonování písní, zpěv s hud. doprovodem |
umění období renesance |
| Tělesná výchova |
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
gymnastika, atletika - skok vysoký přehazovaná, doplňkové sporty |
Osobnostní výchova, kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
tvorba modelů ze stavebnice Merkur, tvorba modelů ze zápalek a špejlí |