| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře 2. poloviny 19. století. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písmenému projevu a k tvořivé práci s textem. |
Májovci, ruchovci, lumírovci Fejeton |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Popis plánů za použití vhodné struktury textu. Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky (formální a neformální dopis, e-mail, vzkaz), které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb. |
Opakování gramatických časů pro vyjádření minulosti, přítomnosti a budoucnosti. Tvorba otázek, intonace u otázek. |
| Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
životopis; jednoduchý čas minulý; gerundium, přítomný čas průběhový; La edad media - Barbaros y Musulmanes |
| Německý jazyk |
Zvládne se zeptat na směr cesty, dokáže popsat jednoduše cestu a smluvit si schůzku. |
Užití předložek se 3. a 4. pádem v zeměpisných názvech. Reálie německy mluvících zemí (Rakousko a Salzburg). |
Referáty: Salzburg, W.A.Mozart Projekt ve dvojicích: Vypracování prospektu |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a násobí mnohočleny. Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. |
sčítání a násobení mnohočlenů vytýkání před závorku, vzorce (a + b)2, (a - b)2, a2 - b2 |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - hydroxidy, kyseliny třídění a praktické využití vybraných nerostů |
|
| Člověk a společnost |
Na vybraných státech charakterizuje rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrného vývoje jednotlivých částí Evropy, včetně důsledků, ke kterým nerovnost vedla. Rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví (včetně duševního), uvede jejich příklady a způsoby jeho ochrany. Uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jijich porušení. Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních vlivů na životní prostředí. |
Anglie, Francie, Rusko ve 2. polovině 19. století, sjednocení Itálie a Německa, občanská válka v USA osobní, soukromé, státní, skupinové, družstevní a duševní vlastnictví, autorská práva základní práva spotřebitelů ekosystémy přírodní síly v krajině |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
reflexe vokálního projevu uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Sleduje určené prvky pohybové činnosti a výkony, eviduje je a vyhodnotí. |
skok vysoký přesná měření, jejich evidence a vyhodnocení |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení |