| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 - 1968. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. |
přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968 typické žánry literatury 19. a 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století |
|
| Anglický jazyk |
rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích písemně, gramaticky správně obměňuje jednoduché věty a krátké texty rozumí jednoduchému poslechu k probíraným tématům |
vyjádření významu slov opisem, passive voice v přítomném čase texty o životním prostředí a klimatických změnách tvorba vlastního textu |
|
| Německý jazyk |
Žák je schopen vést rozhovor na ulici, popsat cestu a vyžádat si potřebné informace. Zeptá se, ze které země kdo pochází, kde kdo žije. |
Předložky se 3. pádem, způsobové sloveso wollen. |
Referáty na téma: Lego a oblečení. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. Určí vlastnosti polovodiče. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy o pohybu, směsi, společná práce a další střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem vlastnosti polovodiče |
|
| Svět přírody |
Uvede zdroje bílkovin, tuků, sacharidů a vitaminů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování především tuků. bílkovin, sacharidů a vitaminů. Dává do souvislosti složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. |
zdroje složek potravy člověka zdroje,vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí bipolaritu světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Posoudí postavení rozvojových zemí. |
Studená válka konkrétní příklady střetávání Východu se Západem dekolonizace, boje států za nezávislost, země Třetího světa |
|
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném život Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• hudební aktivity • hlasová nedostatečnost a cesty její nápravy, rozšiřování hlasového rozsahu • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
kondiční formy cvičení, moderní gymnastika odbíjená, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
orientuje se v základních právech a povinnostech ukládaných pracovním právem |
zkušební doba, ochranná lhůta, pracovní poměr na dobu určitou a neurčitou |
|