| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny15. století do druhé poloviny 18. století. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
• renesance ve světě • slovesné tvary, slovesný rod • vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a interpretace (pravidla interpretace) |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
Porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Fráze při seznamování, pozvání, nabídky (lekce 1) |
| Německý jazyk |
Popíše jednoduše předměty, školní potřeby a zvířata. Umí se zeptat na předmět a dokáže odpovědět na podobné otázky. |
Rod podstatných jmen, člen určitý a neurčitý v 1. pádě. Zápor podstatných jmen „kein“ |
|
| Matematicko fyzikální základ |
využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných kapalinách pro řešení konkrétních praktických problémů; nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; |
hydrostatický tlak výpočty procvičující desetinná a záporná čísla, skládání operací případně řešení lineárních rovnic |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (členovci - pavoukovci, korýši) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (pavoukovci, korýši) práce s atlasem bezobratlí (pavoukovci, korýši) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se za vlády rodu Jagellonců. Rozlišuje nabídku od poptávky, charakterizuje trh. |
Vladislav a Ludvík Jagellonský co ovlivňuje nabídku, poptávku, trh |
|
| Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
• vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření • komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření • linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
umělecké období renesance |
| Tělesná výchova |
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
gymnastika, cvičení s hudbou, moderní gymnastika přehazovaná, doplňkové sporty |
Ve dnech 15.-21.3.2014 se část sedmého ročníku zúčastní snowboardového a lyžařského výcviku ve Špindlerově Mlýně. |
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
tvorba modelů ze stavebnice Merkur, tvorba modelů ze zápalek a špejlí |