| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele ve světové literatuře 2. poloviny 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché a v souvětí. |
realismus - Dickens, Balzac, Flaubert, Tolstoj, Dostojevskij nahrazování vedlejší věty větným členem a naopak |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se problémů, problémových situací a jejich řešení. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text). Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak, obrázek nebo text znázorňující téma daného textu). Modální slovesa - should, must (have to) |
|
| Německý jazyk |
Zvládne se zeptat na směr cesty, dokáže popsat jednoduše cestu a smluvit si schůzku. |
Opakování slovosledu ve větě oznamovací a tázací (tj. přímý a nepřímý pořádek slov). Používání předložky „für“ |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku. Posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí. Sčítá a násobí mnohočleny. |
zdroje zvuku podmínky pro šíření zvuku hluk v běžném životě, Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk sčítání a násobení mnohočlenů |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, kyseliny, soli vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace |
|
| Člověk a společnost |
Na vybraných státech charakterizuje rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrného vývoje jednotlivých částí Evropy, včetně důsledků, ke kterým nerovnost vedla. Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států (Evropa). |
Anglie, Francie, Rusko ve 2. polovině 19. století, sjednocení Itálie a Německa, občanská válka v USA vlastenectví a nacionalismus politické a hospodářské poměry Evropy |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
reflexe vokálního projevu uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Tělesná výchova |
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV, sportu gymnastika, moderní gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení |