| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 - 1968. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. |
přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968 typické žánry literatury 19. a 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století |
|
| Anglický jazyk |
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. Vyžádá si jednoduchou informaci. Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnicích. Porozumění slyšenému textu. Volný překlad do angličtiny, úprava textu. Tvorba otázek. Orientace v anglickém textu. |
Komunikace - komunikace v různých situacích, dovednosti pro verbální sdělování. Téma: sport a zdraví, u doktora. Spojky, reálie Velké Británie, každode |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
opisná vazba estar + příčestí; opisná vazba llevar + gerundium |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům učitele. Zvládne se jednoduše vyjádřit v minulém čase. Získá základní znalosti o kultuře německy mluvících zemí. |
Opakování rozkazovacího způsobu a minulého času sloves sein a haben. Významné osobnosti německy mluvících zemí. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Orientuje se v oblasti elektromagnetismu Řeší úlohy pomocí soustav rovnic |
elektrický proud, elektromagnetická indukce, elektromotor, dynamo, transformátor Slovní úlohy o pohybu, směsích, "hlavy nohy" teplo, společná práce |
|
| Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. |
V praxi významné karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny. trávicí soustava zdroje složek potravy člověka. |
|
| Estetická výchova |
Rozpozná některé z tanců různých stylových období. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
- hudba a tanec v průběhu staletí - linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v gymnastice, kondiční formy cvičení odbíjená, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v základech pracovního práva |
Náležitosti pracovní smlouvy, dohod mimo pracovní poměr. Možnosti výpovědi. právo pro každý den |
|