| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
graf věty jednoduché drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín „motiv “ antický mýtus (báje), epos, řecké drama, vertikální a horizontální struktura textu, odstavec, kapitola |
|
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole a stravování. |
Popíše menu, objedná si jídlo v restauraci, utvoří rozhovor. Práce s textem - převypráví jednoduchý příběh. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
Znaky dělitelnosti, prvočíslo, rozklad na součin prvočísel. Zkoumání a pozorování společných a různých vlastností látek. |
|
| Člověk a jeho svět |
posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci. |
• spolupráce lidí |
Osobnostní a sociální výchova, kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci. |
| Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. |
stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami členění z hlediska výživy hub, význam hub |
|
| Člověk a společnost |
demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. |
• antické Řecko a Řím (Makedonie, Apeninský poloostrov) • obyvatelstvo světa |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. Obyvatelstvo, jeho rozložení a růst |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Kultura ducha a těla |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Řecko, Etruskové - výtvarné umění |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastická průprava,moderní gymnastika doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Seznámení a orientace žáků v katalozích prodejců nářadí pro různá řemesla. |
Názorné předvedení ručního nářadí a strojů pro různá řemesla. |
|