| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
- literatura předhusitská a husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz - slovesné tvary, slovesný rod a vid - produkce a reprodukce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu - vnímání, tvorba a reprodukce textu, reprodukce a interpretace |
slovesný rod v uč. s. 53, ostatní průběžně viz zápis v sešitě / prac. listech 25. února nás čeká test z učiva o obohacování slovní zásoby |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Dle připravené osnovy (především téma rodina) |
Učebnice lekce 1 |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
používání základních zdvořilostních obratů; poskytnutí konkrétních informací |
opisné vazby IR a + infinitiv, TENER que + infinitiv; přivlastňovací zájmena; ukazovací zájmena Opakování - denní rozvrh, dopis, e-mail; časování nepravidelných sloves VENIR, VER |
| Německý jazyk |
Zvládá odpovědět na základní otázky týkající se určování času. Získá základní znalosti o kultuře německy mluvících zemí. |
Určování času. Nová lekce č. 4- Schule. Významné osobnosti německy mluvících zemí. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta; aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů; příprava na naplňování výstupu využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů |
výpočty procent "násobné příklady na procenta - sleva ze slevy..." - procvičování moment síly vlastnosti kapalin |
písemná práce na výpočty s procenty |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - měkkýši, členovci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - měkkýši, členovci) práce s atlasem bezobratlí (měkkýši, členovci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů |
Přírodopis 6 - str. 60-61, 66-68 |
| Člověk a společnost |
Orientuje se v závěrečné fázi husitství. |
bitvy husitských válek |
|
| Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření • komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v gymnastice, moderní gymnastika přehazovaná, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
tvorba modelů ze stavebnice Merkur, tvorba modelů ze zápalek a špejlí |