Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 8. ročník od 24.02.2014 do 07.03.2014
Poznámka: Od středy 26.2. do neděle 2.3. bude osmý ročník hostit Evropské školy v rámci projektu Comenius.
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře od 2. poloviny 19. století Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. | VH, VV, druhy VV, poměry mezi VH, graf souvětí - procvičování znaky realizmu příprava mluvnických cvičení | |
| Anglický jazyk | Zeptá se na základní informace. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. | Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. | Multikulturní výchova, Multikulturalita - komunikace s lidmi z jiných zemí, specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost Mezinárodní projekt Comenius |
| Španělský jazyk | Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. | rozpoznávání známých slov a slovních spojení porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům | přízvučné tvary přivlastňovacích zájmen; neurčité zájmeno algo, alguno, alguna. Opakování: opisná vazba ACABAR de + infinitiv; tvoření příslovcí a stupňování; zdraví, u lékaře; časování sloves SENTIRSE, DORMIR; DOLER. |
| Německý jazyk | Dovede popsat svůj pokoj, dům, atd. písemnou i ústní formou pomocí předložek. Získá základní znalosti kultury německy mluvících zemí. | Dokončení lekce č. 1. Opakování předložek se 3. a 4. pádem. Významné osobnosti německy mluvících zemí. | |
| Matematicko fyzikální základ | Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. | osová a středová souměrnost, vyhledávání souměrných útvarů | |
| Svět přírody | Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. | chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, kyseliny, soli vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace | |
| Člověk a společnost | Obajsní účel sůležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států (Evropa). | malý a veslký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy vlastenectví a nacionalismus, historické příklady politické a hospodářské poměry Evropy | |
| Estetická výchova | dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. rozpozná některé z tanců různých stylových období. | reflexe vokálního projevu uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních základní tance, vztah hudby a tance | |
| Tělesná výchova | Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. | sebehodnocení v dané pohybové činnosti bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV, sportu gymnastika, moderní gymnastika | |
| Člověk a svět práce | Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. | orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam | Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení |