| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře v období 1945 - 1968. Využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války poznámky, výpisky, výtah (rozdíl mezi útvary), práce s odborným i uměleckým textem |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých zřetelně pronesených poslechových textech. Rozumí obsahu zřetelně vyslovované promluvy či konverzace obsahující každodenní témata. Vhodným způsobem reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
text "the Fighting TTemeraire" - rozbor popis uměleckého díla nácvik roleplay nácvik běžných frází - !V kavárně" , objednávka |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem. |
Espana; opisné pasivum; El siglo 19 - Qué fuerte! Se cabrea Napoleon y nos invaden los franceses. Opakování - předložky místa, byt, dům. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům učitele, dokáže ústní i písemnou formou popsat svůj uplynulý týden či víkend. |
Rozkazovací způsob, Minulý čas sloves haben + sein |
Lekce č. 5 |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší reálné situace pomocí rovnic a jejich soustav Zná základní principy elektromagnetismu Řeší aplikační geometrické úlohy |
slovní úlohy o směsích, společné práci úvod do elektromagnetismu opakování výpočtové geometrie |
|
| Svět přírody |
Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí v praxi význmané fenoly |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se v poválečném uspořádání světa. Chápe základní lidská práva a ví, jak se bránit proti jejich porušování. |
svět po 2. světové válce potrestání Německa Základní lidská práva porušivání a jejich ochrana |
esej na toto téma |
| Estetická výchova |
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
reflexe vokálního projevu hudební aktivity linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvalit |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v gymnastice, kondiční formy cvičení odbíjená, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
rozezná etické a neetické chování v prodeji posoudí své reálné možnosti v rámci výběru dalšího vzdělávání |
modelové testy diskuse k filmu |
|