| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
lit. doby Karla IV. slovesné tvary, slovesný rod a vid uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché produkce a reprodukce textu, rozvoj autorského stylu, správné užití jazykových prostředků vzhledem k záměru autora textu, vypravování, popis, charakteristika, subjektivně zabarvený popis |
uč. s. 53 skladba uč. od str. 71 |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché krátké texty týkající se každodenního života, kamarádů, rodiny. |
Minulý čas prostý - popis událostí řazených logicky za sebou. |
Lekce 1. |
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma; sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů. |
Dopis, e-mail; časování nepravidelných sloves VENIR, VER. Denní rozvrh - opakování. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům učitele. Dokáže popsat v jednoduchých větách své rodiče, kamarády nebo učitele. Umí sdělit svému okolí, co ho zajímá a které aktivity ho baví. |
Časové údaje, popis osob a gramatika gern + am liebsten. |
Lekce č. 3 |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta; účinky síly - tlak; aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů; |
procenta jako část celku, příklady a slovní úlohy s procenty; výpočty tlaku - vztah p = F/S moment síly |
budeme psát procvičující krátkou písemnou práci na procenta |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - měkkýši, členovci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (měkkýši, členovci) bezobratlí - kmen: měkkýši, členovci rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se v českých zemích za vlády Lucemburků. Popisuje situaci v Anglii, Francii a Rsku ve 13.-14. století. |
Jan Lucemburský, Karel IV. Stoletá válka Rusko |
projektové aktivity k tomuto tématu skupinová práce |
| Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření intonování písní, zpěv s hud. doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v gymnastice, moderní gymnastika přehazovaná, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
7.A - stavebnice Merkur 7.B - modely ze špejlí a sirek |