| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na zálkadě svých dispozic a osobních zájmů. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
Úvaha, recenze věta jednočlenná, zvláštnosti větné stavby |
PT- osobnostní a sociální výchova |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Nácvik správné výslovnosti: song - The land of fairy tales k projektu Comenius Nácvik rolí - drama the Golem |
|
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Opisná vazba ACABAR de + infinitiv; tvoření příslovcí a stupňování. Opakování přídavných jmen a jejich stupňování. |
| Německý jazyk |
Dokáže v jednoduchých větách popsat prostředí, ve kterém žije, např. svůj pokoj, byt nebo dům. |
Předložky se 3. a 4. pádem, přivlastňovací zájmena. |
Lekce č. 1 |
| Matematicko fyzikální základ |
Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů. Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. |
vyhledávání funkčních závislostí v situacích reálného života přeměna energií osová a středová souměrnost vyhledávání souměrných útvarů |
noste si rýsovací pomůcky a pastelky |
| Svět přírody |
Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. |
částicové složení látek - molekuly, stavba atomu vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, kyseliny, soli půdní druhy, půdní typy, hospodářský význam půd |
Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání – svět z pohledu chemie |
| Člověk a společnost |
Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. (Evropa) |
politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století, rok 1848 politické a hospodářské poměry Evropy |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
reflexe vokálního projevu uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. |
základy gymnastiky sebehodnocení v dané pohybové činnosti |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování a volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě |