Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 03.02.2014 do 14.02.2014

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na zálkadě svých dispozic a osobních zájmů. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Úvaha, recenze věta jednočlenná, zvláštnosti větné stavby PT- osobnostní a sociální výchova
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Nácvik správné výslovnosti: song - The land of fairy tales k projektu Comenius Nácvik rolí - drama the Golem
Španělský jazyk Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. Opisná vazba ACABAR de + infinitiv; tvoření příslovcí a stupňování. Opakování přídavných jmen a jejich stupňování.
Německý jazyk Dokáže v jednoduchých větách popsat prostředí, ve kterém žije, např. svůj pokoj, byt nebo dům. Předložky se 3. a 4. pádem, přivlastňovací zájmena. Lekce č. 1
Matematicko fyzikální základ Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů. Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. vyhledávání funkčních závislostí v situacích reálného života přeměna energií osová a středová souměrnost vyhledávání souměrných útvarů noste si rýsovací pomůcky a pastelky
Svět přírody Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. částicové složení látek - molekuly, stavba atomu vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, kyseliny, soli půdní druhy, půdní typy, hospodářský význam půd Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání – svět z pohledu chemie
Člověk a společnost Uvede požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. (Evropa) politické, sociální a národnostní znaky revolucí 19. století, rok 1848 politické a hospodářské poměry Evropy
Estetická výchova dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. reflexe vokálního projevu uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. základy gymnastiky sebehodnocení v dané pohybové činnosti
Člověk a svět práce Posoudí své možnosti při rozhodování a volbě vhodného povolání a profesní přípravy. požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě