| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché pravidla české skladby |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a třetelně vyslovované promluvy či konverzace, která je v minulém čase. |
Historie dopravních prostředků, nepravidelná slovesa ve větách. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary - trojúhelník. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů - trojúhelník. |
Konstrukce trojúhelníků pomocí sss, sus, usu. Výpočet obvodu trojúhelníka. Výška a těžnice trojúhelníka. |
Ve středu 22.1. prezentace elektrických modelů. |
| Člověk a jeho svět |
najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
• práce s mapou |
JV Evropa |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - ptáci. Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při pozorování živé a neživé přírody. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - ptáci |
laboratorní práce - stavba ptačího vejce, stavba peří |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů. |
• antické Řecko, řecko-perské války • demokratické a nedemokratické vedení |
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - principy demokracie. |
| Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
• nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem - motivy a části skladeb |
|
| Kultura ducha a těla |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
• výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
tvorba motivů starořecké keramiky |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Seznámení a orientace žáků v katalozích prodejců nářadí pro různá řemesla. |
Názorné předvedení ručního nářadí a strojů pro různá řemesla. |
|