| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace. Odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
komunikační záměr, prostředky k jeho dosažení, manipulativní techniky přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorné činitele, publicistický styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých produkce textů mluvených i psaných, odstraňování stylistických neobratností a chyb ve větné stavbě, věty podle postoje mluvčího |
|
| Anglický jazyk |
žák se vyjádří ústně k probíraným tématům žák rozumí jednoduchým poslechům a promluvě žák čte s kontextovým porozuměním |
tvorba vět rozvitých tvorba slovesných vzorů sloveso plus -ing přídavná jména s koncovkami -ed a -ing geografie USA |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět. |
volný čas; podmiňovací způsob jednoduchý, žádost, objednávka, inzerát |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru. |
Výpočty v elektrickém obvodě. Napětí, odpor, proud KOnstrukce pomocí thaletovy věty |
9.1. 2. pololetní písemná práce 13.1. "poslední šance" |
| Člověk a jeho svět |
Uvádí působnost ČR ve světových organizacích. |
ČR jako člen mezinárodních organizací OSN, EU, NATO.... |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. |
v praxi významné halogenderiváty viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí jednotlivé fáze a důležité mezníky druhé světové války. Zdůvodňuje výhody a nevýhody spolupráce mezi státy. |
bitva o Stalingrad Moskva koncentrační tábory mezinárodní organizace |
|
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
• linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality • interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - odbíjená. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
průpravná cvičení v odbíjené zaměřená na podání a jeho příjem |
|
| Člověk a svět práce |
prezentuje svou osobu na trhu práce |
tvorba strukturovanéh a nestrukturovaného životopisu |
|