| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků, rozvíjející větné členy, větný člen několikanásobný, graf věty jednoduché pravidla české skladby |
|
| Anglický jazyk |
adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Popíše událost v minulém čase - dovolená, prázdniny, popis dne. Procvičování nepravidelných sloves, otázky, zápor |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Charakterizuje základní rovinné útvary. Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
Trojúhelník - vlastnosti, konstrukce. Tvorba modelu s využitím znalostí elektrického obvodu. |
Pololetní test z MF. Průběžné opakování. |
| Člověk a jeho svět |
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
• čtení z mapy, práce s textem |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin - ptáci. Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - ptáci ptáci |
|
| Člověk a společnost |
demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. |
• antické Řecko • vývoj světových regionů |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. |
| Estetická výchova |
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. |
• nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem • výrazový tanec, pantomima |
|
| Kultura ducha a těla |
nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
• vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
Mediální výchova, tvorba mediálního sdělení - prezentace vizuálně obrazných vyjádření. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Zhotovení brousítka na tuhy od výkresu, až po dokončení výrobku. |
Vysvětlení, každé pracovní činnosti dle pracovního postupu na vyráběném výrobku.Vypracování výkresu výrobku.Opětovné vysvětlení těch operací, které žáci zatím neprováděli s názornou ukázkou způsobu provádění. |
|