| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
• slova domácí a přejatá, význam slov, slovotvorný rozbor, zásady tvoření slov, způsoby obohacování sl. zásoby • ustálená slovní spojení, obraty, úsloví, rčení, přísloví • přehled významných literárních děl středověkého období |
uč. str. 28 - 29 Kosmas, Dalimil; kronika, legenda, duchovní píseň |
| Anglický jazyk |
Reaguje a jednoduché písemné sdělení. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází, neformální email. |
Minulý čas prostý a průběhový - 1. lekce nové učebnice. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel. |
osobní zájmena; popis osoby; přídavná jména |
| Matematicko fyzikální základ |
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti vyhledává; vyhodnocuje a zpracovává data; využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles při působení stálé výsledné síly v jednoduchých situacích |
procvičování trojčlenky a práce s grafy Newtonovy zákony; |
7.1. - píšeme třetí shrnující písemnou práci |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. (bezobratlí živočichové) Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) rozeznánjí a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - žahavci, ploštěnci, hlísti) bezobratlí - kmen: žahavci, ploštěnci, hlísti |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí význam a přínos posledních přemyslovských panovníků. Rozpozná znaky gotického stylu. |
Přemysl Otakar I., II. gotika, stavby v ČR i ve světě |
|
| Estetická výchova |
Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. Porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. |
• počítačová grafika, fotografie, video, animace • různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované přehazovaná, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nostnost, stabilitu aj. |
tvorba modelů z různých materiálů tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|