| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
romantismus, Tyl, Erben, Mácha, realismus, Havlíček, Němcová Rozbor složitějších souvětí. |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Vypráví jednoduchý příběh či událost. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět. Popis událostí a plánů za pomocí vět logicky řazených za sebou ve smysluplném navazujícím projevu. Předposlední část projektu Comenius - legenda o Golemovi. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
Porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě. |
číslovky do milionu; časování sloves COGER; EMPEZAR; PEDIR; superlativ absolutní, La edad antigua - bajo la sombra de Roma |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Určí hodnotu výrazu. |
druhy energií, přeměna energií, zákon zachování energie čtyřúhelník hodnota výrazu |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje směsi a chemické látky. Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek. |
stejnorodé a různorodé směsi oddělování složek směsí faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené roztoky |
Osobností rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování |
| Člověk a společnost |
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. (Evropa) Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. |
politické a hospodářské poměry Evropy Společnost 19. století utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Vybírá a obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti " |
volejbal,košíková |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování a volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě |