| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití. Odlišuje spisovný a nespisovný projev. V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. |
• staroslověnské písemnictví • útvary a poloútvary národního jazyka, vrstvy spisovné a nespisovné češtiny, nadnářečí • vrstvy spisovné češtiny (čeština hovorová), vrstvy nespisovného jazyka (poloútvary národního jazyka - slang, profesní mluva, argot) • znaková podoba jazyka, složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova (koncept) mluveného projevu a její zákonitosti |
viz prac. listy a poznámky v sešitě |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům. |
Práce s anglickými časopisy a jinými autentickými materiály. Hodnocení (sběr podkladů dle potřeby jednotlivých skupin - testíky, zkoušení). |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
Porozumění významu slov, slovním spojením a větám |
Časování nepravidelných sloves DECIR, ESTAR, IR, SALIR, OÍR, QUERER, SABER; rozdíl a užití sloves SER, ESTAR, HAY; předložky místa. |
| Německý jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat vyplní základní údaje o sobě ve formuláři |
"• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů " • zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
- opakování druhé lekce - pololetní práce |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data; porovnává soubory dat; určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici. |
Zpracování dat do tabulek a grafů, čtení z grafů a diagramů; výslednice sil, skládání sil, třecí síla. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (bezobratlí). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (bezobratli). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin (bezobratlí - žahavci) žahavci |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí poslední Přemyslovce na českém trůně. Rozlišuje druhy pojištění,uvádí jejich význam. |
první a druhý český král, dědičnost titulu. význam Přemysla Otakara I., II. druhy pojištění. |
|
| Estetická výchova |
Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
• počítačová grafika, fotografie, video, animace • vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění • reflexe hudebního projevu |
mezipředmětové vztahy s ICT |
| Tělesná výchova |
V souladu s individuálními předpoklady zvládá průpravná cvičení v odbíjené |
Průpravná cvičení, hra - odbíjená |
- vybraní žáci se účastní krajského kola v basketbale - turnaj smíšených čtyřek |
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověři jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba modelů z různých materiálů |
Tvorba modelů místností, budov, měst apod. dle vlastního výběru z různých materiálů. |