| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Vánoce v anglicky mluvících zemích. |
Vyhledávání konkrétních informací (o každodenních činnostech a potřebách, pravidlech chování a jednání) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě. |
Multikulturní výchova, Multikulturalita - komunikace s lidmi z jiných zemí, specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů. Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy. |
Pasivní znalost rozkazovacího způsobu kladného a záporného. |
| Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům; napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat; vyplní základní údaje o sobě ve formuláři |
"• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek • zápis a doplňování slov a slovních spojení" |
- opakování 8. lekce - pololetní práce |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem. Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. |
trojúhelník, kosočtverec, lichoběžník, deltoid, kruh, kružnice příkon, účinnost druhy energií, přeměna energií, zákon zachování energie |
|
| Svět přírody |
Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek. |
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené roztoky |
Osobností rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a v vybraných (modelových) států (Evropa) |
Společnsot 19. století. politické a hospodářské poměry Evropy |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Vybírá a obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
"zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím z nabídky zvolí vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti " |
"organizace prostoru a pohybových činností prevence a programy podpory zdraví zdravý životní styl speciální vyrovnávací cvičení nevhodná cvičení a činnosti při zdravotním oslabení základní druhy oslabení, jejich příčiny a důsledky kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví kondiční programy herní kombinace v košíkové a odbíjené" |
- vybraní žáci se účastní krajského kola v basketbale chlapců v Sokole Žižkov - vybraní žáci se účastní tradičního předvánočního turnaje smíšených čtyřek na palubovce ZŠ Londýnská |
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
Problematika trhu práce, druhy prací požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
Multikulturní výchova - etnický původ - postavení národnostních menšin na pracovním trhu. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací o sobě. |