| Český jazyk a literatura |
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace. |
znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorné činitele, publicistický styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých produkce textů mluvených i psaných, odstraňování stylistických neobratností a chyb ve větné stavbě, věty podle postoje mluvčího přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války |
|
| Anglický jazyk |
-rozumí obsahu zřetelně vyslovované promluvy -vyhledá požadované informace v jednoduchých autentických materiálech -vypráví jednoduchý příběh či událost |
vyprávění článku Král Artuš, větný vzorec přívlastku s ing či infinitivem poslechy, diskuse o textu Unit 5/A,B |
|
| Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Opisná vazba seguir + gerundium; konstrukce antes de + infinitiv; vztažné zájmeno cuyo, cuya. |
| Německý jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích vyplní základní údaje do formulářů rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci |
časové údaje: hodiny, datum, předložky času, telefonní rozhovor číslovky základní do sta, řadové do deseti popis osoby a jejího charakteru přítomný čas nepravidelných sloves a vyjadřování budoucího času, kalendář, části dne |
- souhrnné opakování 4. lekce - pololetní práce |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyžívá vztah mezi napětím proudem a odporem při řešení úloh. Řeší reálnou situaci pomocí rovnic Užívá pojem množina bodů daných vlastností |
Sériové a parelelní zapojení rezistorů Rovnice s neznámou ve jmenovateli - dokončení Thaletova věta - využití |
19.12. První pololetní písemná práce - náplˇvše probrané od 1.9. |
| Svět přírody |
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
v praxi významné areny dýchací soustava |
|
| Člověk a společnost |
Zdůvodňuje příčiny vzniku druhé světové války. Objasňuje život lidí v období Protektorátu Čechy a Morava. |
počátek 2. světové války život lidí za okupace, postavení Židů. Heydrichiáda. |
|
| Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
• interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti; osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu |
průpravná cvičení v odbíjené, hra |
- vybraní žáci se účastní krajského kola v basketbale chlapců v Sokole Žižkov - vybraní žáci se účastní tradičního předvánočního turnaje smíšených čtyřek na palubovce ZŠ Londýnská |
| Člověk a svět práce |
orientuje se ve vybraných činnoastech vybraných profesí využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělání |
informace ze dní otevřených dveří - žákovské aktuality systém sociálních dávek osobní bankrot |
|