| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí formování novodobého českého národa, pojem "národní oborzení", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie, porovnání s vybranými evropskými literaturami |
|
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
- psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět - porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů - modální slovesa should/must/have to |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Pasivní znalost rozkazovacího způsobu kladného a záporného. |
| Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům; napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat; vyplní základní údaje o sobě ve formuláři |
"• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života • porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek • zápis a doplňování slov a slovních spojení" |
časování sloves - testy |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa. |
Pythagorova věta, významné vlastnosti geometrických útvarů trojúhelník práce energie tělesa |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy; popíše jejich možné dopady a ochranu před nimi. Rozlišuje chemické prvky, pojmy používá ve správných souvislostech. |
fyzickogeografická sféra, pomocník i nebezpečí význam podnebí a vliv počasí pro život organismů mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě ochrana při mimořádných přírodních událostech chemické prvky |
|
| Člověk a společnost |
Objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na straně druhé. Objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. Uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států (Evropa, Amerika). |
opakování (velká francouzská revoluce, napoleonské války a jejich důsledky) právní úprava, nástin historie práva Společnost poloviny 18. a 19. století krajina typy krajin politické a hospodářské poměry Evropy a Ameriky |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Vybírá a obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví |
herní kombinace v košíkové a odbíjené zdravý životní styl |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
problematika trhu práce, druhy prací požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR Multikulturní výchova - etnický původ, postavení národnostních menšin na pracovním trhu. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já, jako zdroj informací o sobě. |