| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití. Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. |
• staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů • útvary a poloútvary národního jazyka, vrstvy spisovné a nespisovné češtiny, nadnářečí • tištěný a elektronický knihovní katalog, multimediální zdroje informací, knihovna jako interaktivní kulturní centrum |
- návštěva výstavy Cyril a Metoděj |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Témata: film, knihy. Opakování přítomných časů. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
porozumění významu slov, slovním spojením a větám |
Časování nepravidelných sloves DECIR, ESTAR, IR, SALIR, OÍR, QUERER, SABER; rozdíl a užití sloves SER, ESTAR, HAY; předložky místa. |
| Německý jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
"• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů " |
časování sloves - testy |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje vztah přímé a nepřímé úměrnosti. Určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikost, směry a výslednici. Změří velikost působící síly. |
Přímá a nepřímá úměrnost. Trojčlenka. Slovní úlohy na trojčlenku. Konstrukční úlohy. Druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů (obratlovci, bezobratlí). Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin (plazi, bezobratli). Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických skupin. stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi) |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin (plazi - ještěři, hadi, krokodýli, želvy) plazi (ještěři, hadi, krokodýli, želvy) |
|
| Člověk a společnost |
Uvádí druhy pojištění. Orientuje se v českém státě za doby vlády Přemyslovců. |
druhy pojištění - výhody, nevýhody první Přemyslovci - Bořivoj, Václav, Boleslavové |
|
| Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění • vlastní a cizí vokální projev • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
průpravná cvičení v přehazované, odbíjené a košíkové přehazovaná, přihrávaná, florbal |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověři jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba modelů z různých materiálů |
Tvorba modelů místností, budov, měst apod. dle vlastního výběru z různých materiálů. |